پیش فاکتور دریافت فایل
                
            
    
     
                    
                        تحقیق فرایند مهندسی ارزش
                    
                    
                        6818
                    5,600 تومان
                    
                    .zip
                    
                    124 کیلوبایت
    
    
                    
    توضیحات: 
این تحقیق در مورد تحقیق فرایند مهندسی ارزش در 46 صفحه و در قالب ورد و شامل مهندسي ارزش،مهندسی ارزش چیست،فرایند مهندسی ارزش،متدولوژي  مهندسي  ارزش،اجرای مهندسی ارزش و غیره می باشد.
فهرست
مقدمه  3
مهندسی ارزش و مراحل اجرای آن هدف مهندسی ارزش    4
مهندسی ارزش و مراحل اجرای آن   4
زمان بکارگیری مهندسی ارزش    5
مراحل انجام مهندسی ارزش    5
تعیین معیارهای ارزیابی   5
تعیین محدوده مطالعه  5
ایجاد مدلها 6
تامین امکانات مورد نیاز تیم   6
مطالعه ارزش    6
فاز اطلاعات   7
پرسشهای کلیدی فاز اطلاعات عبارتند از: 7
فاز تحلیل کارکرد  7
فاز خلاقیت    8
فاز ارزیابی   9
پرسش های کلیدی این فاز عبارتند از: 9
بطور کلی این فاز شامل گام های زیر می باشد: 10
فاز ارائه  10
مطالعه تکمیلی   11
تاریخچه  11
برنامه کاری   12
مهندسی ارزش روایت موفقیتها 13
اجرای مهندسی ارزش    14
ارزش کالا / خدمت    20
فرآیند مهندسی ارزش : 21
ضرورت پرداختن به مهندسی ارزش : 23
مهندسی ارزش روشی سیستماتیک و سازمان یافته است. 35
تاریخچه مهندسی ارزشی   36
مقدمهای پیرامون مهندسی ارزش    36
مهندسی ارزش روایت موفقیتها 37
اجرای مهندسی ارزش    39
تعاریف علمی مهندسی ارزش: 43
منابع: 45
مقدمه:
مهندسی ارزش فرآیندی برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است به گونه ای که کیفیت، ایمنی، قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیر با هر واحد پولی که هزینه می گردد، بهبود یابد. مهندسی ارزش تلاشی است سازمان یافته که کارکردها و خدمات را تحلیل می کند. در این تلاش راه و روش هایی جستجو می شوند که بتوانند کارکردهای ضروری و ویژگی های مورد نیاز محصول را همراه با سودآوری تولید آن تامین کنند. این روش فرآیندی قدرتمند، انعطاف پذیر و خلاق برای حل مساله است و می تواند برای مساله های دشوار و پیچیده راه حل های ساده و ممکن ارائه دهد و همه زیبایی اش به سادگی و قدرتمندی آن است.
انیشتین می گوید: “کسی که یک طرحی را تهیه می کند یا یک نظری را بیان می دارد نمی تواند طرح و نظر خود را خودش نقد کند، هر مساله ای باید خارج از پدیدآورنده آن نظر مورد نقد و بررسی قرار گیرد” و این چیزی است که مهندسی ارزش به دنبال آن است و تاکید می کند که باید ایده ها و دیدگاه های مختلف پیرامون یک طرح یا موضوع توسط کارشناسانی که طراح آن فکر نبوده اند مطرح گردد و کلیه جوانب امر دیده شود تا هیچ چیزی برای تصمیم گیری از نظر پنهان نماند.
مهندسی ارزش و مراحل اجرای آنهدف مهندسی ارزش
هدف اصلی در مهندسی ارزش توجه به کارکرد است، نه کیفیت و نه هزینه؛ چرا که تامین کارکرد، کاهش هزینه و حفظ و ارتقای کیفیت را خود به خود به دنبال دارد و به طور کل باید آن را ابزاری برای بهبود سطح زندگی مردم و نفع عمومی مورد توجه قرار داد.
امروزه مهندسی ارزش در حوزه های مختلف چون هوانوردی، حمل و نقل شهری و بین جاده ای، ارتباطات، خدمات عمومی شهرداری ها، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و … کاربرد داشته و نتایج قابل ملاحظه ای به بار آورده است.
ایجاد هم افزایی، بهبود ارتباطات بین تهیه کنندگان طرح، مالکیت توصیه های حاصل از کارگاه های مهندسی ارزش و قابلیت استفاده از آنه
  
    
    1404/8/11  - مارکت فایل