پروپوزال بررسی تأثیر ویژگی های فردی و سطح آگاهی سهامداران برای انتخاب نوع سهام

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
بررسی تأثیر ویژگی های فردی و سطح آگاهی سهامداران برای انتخاب نوع سهام  شامل 30 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش

قسمتی از متن:

انسان طبیعتاً موجودی اجتماعی وارزیاب است و پیوسته در مورد پدیده های پیرامون خود به ارزشیابی می پردازد . از این رو به جرأت می توان گفت تمامی فعالیت های یک شرکت یا سازمان نیز در معرض ارزشیابی مداوم سهامداران می باشد .

اصلی‌ترین راهکار در این رابطه تحلیل بنیادی سهام است که از طریق سطح آگاهی سهامداران ممکن خواهد بود . تحلیل بنیادی فرآیندی است که ارزش ذاتی یک سهم با توجه شرایط کنونی و آتی، وضعیت اقتصاد کلان، جایگاه صنایع در اقتصاد آن کشور و روند اطلاعات مالی شرکت برآورد می‌شود. پس از بررسی و پیش‌بینی سودآوری شرکت، با تنزیل جریانات نقدی آتی با نرخ بازده مورد انتظار بر اساس ریسک سهم، ارزش ذاتی آن
کشف می‌شود. سرمایه‌گذاری با مقایسه ارزش ذاتی پیش‌بینی شده و ارزش بازار سهم و
ریسک پذیری که یکی از ویژگی های فردی می باشد تصمیم‌ به انتخاب نوع سهام می کند .

باید توجه داشته باشيد كه افراد داراي سوگيري هاي رفتاري هستند كه منشا بسياري از آنها استدلال هاي نادرست و برخي بر مبناي احساسات فردي مي باشد. اگر شما رفتارهايي همچون «نگهداري سهام زيان ده با وجود عدم انتظار از رشد آتي، كم اهميت پنداشتن اطلاعات منفي و... را در خود مي بينيد به سوگيري هاي رفتاري دچار هستيد.
آدام اسميت معتقد بود كه «سرمايه گذاران اگر در مورد خود شناخت كافي ندارند، بازار سهام جاي گراني براي كسب اين شناخت است!» براي تست كردن اينكه آيا در دام اين سوگيري هاي شناختي و يا احساسي هستيد، ساده ترين راه آن است كه از خود بپرسيد اگر به جاي اين سهم، پول نقد در اختيار داشتم، باز هم اين سهم را خريداري مي كردم يا در فرصت هاي جايگزين سود آوري سرمايه گذاري مي كردم؟ پاسخ به اين سوال مي تواند راه درست را درخصوص انتخاب سهام را نشان دهد. (روزنامه اقتصاد 1390)

در این پژوهش ، محقق به دنبال بررسی تأثیر ویژگی های فردی و سطح آگاهی سهامداران برای انتخاب نوع سهام است .

فهرست مطالب

بیان مسأله

سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته  

اهداف اساسی تحقیق

اهداف اصلی

اهداف جزیی

فرضیه های تحقیق یا سوالات تحقیق

نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق

در صورت کاربردی بودن طرح تحقیق،چه سازمانهایی می توانند از نتایج آن استفاده کنند

روش تحقیق

روشها و ابزار گردآوری داده ها

قلمرو تحقیق

قلمرو موضوعی

قلمرو مکانی

قلمرو زمانی

جامعه و نمونه آماری

شیوه های نمونه گیری

روشهای مورد نظر برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها (سوالات تحقیق )

مدل تحقیق

متغیرهای تحقیق

متغیرهای مستقل

متغیرهای وابسته

مراحل تحقیق و جدول زمانبندی ( نمودار گانت )

فهرست منابع و مآخذ تحقیق
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 6040 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:51 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    برای بازکردن این فایل از نرم افزار word استفاده نمایید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    word