تحقیق مدیریت فرآیند کسب و کار

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
این تحقیق در مورد مدیریت فرآیند کسب و کار در 63 صفحه و در قالب ورد و شامل مدیریت فرآیند کسب و کار ،Business Process Management،مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا،معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار،معماری سرویس گرا، مدیریت فرایندهای کسب و کار،BPM،چرخه عمر و اجزای ،SOA،معماری سرویس گرا،معرفی معماری سرویس گرا ،معماري سرويس گرا و غیره می باشد.

فهرست

مقدمه 4

اصول: 5

توصیه های اجرایی: 5

مدیریت فرآیند کسب و کار BPMS 8

انواع فرآيندها: 9

سه نوع فرآيند کسب و کار وجود دارد : 9

رفع ابهام در مسولیتهای فرآیندهای کسب و کار : 10

رفع کندی و ابهام در گردش اسناد اطلاعات در فرآیندهای کسب و کار : 10

توسعه ارتباط کاری موثر در فرآیندهای کسب و کار : 10

امکان طرح ریزی فرآیندهای کسب و کار سیستم ارزیابی عملکرد مناسب: 11

طراحی و آنالیز 11

پیکربندی 11

اجرایی کردن 12

ارزیابی 12

کاوش فرایند 12

نظارت بر فعالیت تجاری 13

مزایای مدیریت فرایندهای تجاری 13

استانداردهای مدیریت فرایند کسب و کار 14

مدیریت فرآیند کسب و کار BPM چیست؟ 14

تعریف فرآیند کسب و کار 15

انواع فرآیندهای کسب و کار 15

بهبود فرآیند 16

خودکار کردن فرآیند 17

سرویس چیست؟ 22

واسط مستقل از نرم افزار 23

معماری اطلاعات Information Architecture. 24

مدیریت محتوا 24

مدیریت دانش 25

آیا به معماری اطلاعات نیاز داریم ؟ 25

فرهنگ جامع طراح 25

قابلیت ترکیب سرویس 28

مروری بر تحقیقات 30

معماری سرویس گرا چیست؟ SOA چیست؟ 32

سرویس ها چیستند ؟ 36

فواید SOA برای مشتریان بانکها 42

SOA و اوراق بهادار 43

تغییر معماری نرم افزاری بانک‌ها کافی است؟ 43

SOA در بانکداری اسلامی 45

تهدیدات مهاجرت به معماری سرویس گرا 45

معماری سرویس گرا چیست 46

زیربنای SOA 48
نقل و انتقال (Tranport ) 56

رابطه بین BPM ، SOA و EA 61

منابع 62

مقدمه

در مدیریت فرآیند کسب‌وکار، تحول فرآیندی در سازمان تاثیر به سزایی بر اثرگذاری رویکرد فرآیندی دارد. تحول فرآیند، سیر تکاملی برنامه‌ریزی شده فرآیندهای کسب‌وکار است که با استفاده از یک روش نظام‌مند و متدولوژی معین برای حصول اطمینان از اینکه فرآیندهای کسب‌وکار اهداف سازمان را دنبال می‌کند، به کار می‌رود. طراحی مجدد فرآیندها تفکر مجدد بر روی چگونگی انجام کلیه فرآیندها از ابتدای شروع تا انتهای تحویل محصول و خدمات فرآیند، در وضعیت موجود است. این امر با بهبود فرآیندها تفاوت دارد چراکه از یک روش جامع و کلی‌نگر جهت فرآیندهای سازمان، با جای تشخیص و پیاده‌سازی تغییرات جزئی استفاده می‌کنند.مدیریت فرایندهای کسب‌وکار یا BPM، ریشه در دو علم مدیریت و فناوری اطلاعات دارد. همین موضوع یکی از عوامل مهم محبوبیت و کارآمدی این رویکرد است. با رشد و ترکیب این دو علم، مفهوم مدیریت فرایندهای کسب‌وکار ایجاد گردیده است. در واقع BPM پس از رویکردهای TQM و BPR در مدیریت و به موازات آن پس از ظهور سیستم های مدیریت پایگاه داده، سیستم های مدیریت منابع سازمانی و سیستم های مدیریت گردش کار در فناوری اطلاعات، به منظور بهبود خدمات و محصولات معرفی گردید. منظور از بهبود، عبارت است از کلیه عملیات و تغییراتی که در فرایندها ایجاد می‌گردد تا هزینه و سرعت انجام را کاهش و کیفیت خروجی فرایند را افزایش دهد. مدیریت فرایندهای کسب‌وکار یا همان BPM، شامل روش‌ها، تکنیک ها و ابزارهایی جهت پشتیبانی از طراحی، مدیریت و تحلیل فرایندهای کسب و کار است؛ به عبارت دیگر، BPM یک رویکرد ساختار یافته باهدف بهبود کیفیت محصول و خدمات است و تلاش دارد تا فرایندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نماید و به موازات آن رضایت مشتری را با افزایش کیفیت، بهبود دهد.

به منظور پشتیبانی از اجرای BPM در سازمان‌ها، BPMS ها یا سیستم های مدیریت فرایندهای کسب‌وکار که حاصل فناوری اطلاعات هستند، تولیدشده‌اند. سیستم های مدیریت فرایندهای کسب‌وکار با مجموعه ابزارهای خود، کلیه مراحل چرخه فرایند از طراحی و مدل‌سازی تا اجرا، پایش و بهبود را پشتیبانی می‌نمایند.در ادامه به معرفی اجمالی هدف، اصول و توصیه های اجرایی BPM می پردازیم: بهبود کیفیت خدمات و محصولات با استفاده از یک رویکرد ساختار یافته با تمرکز بر مدیریت فرایندهای کسب‌وکار سازمان و طراحی سیستماتیک

اصول:

۱- فرایندها دارایی‌های سازمان هستند که برای مشتریان ایجاد ارزش می‌نمایند.

۲- با اندازه‌گیری، پایش، کنترل و تحلیل فرایندهای کسب‌وکار، سازمان قادر خواهد بود، ارزشی پایدار را به مشتری ارائه دهد و مبنایی برای بهبود فرایندها در اختیار داشته باشد.

۳- فرایندهای کسب‌وکار باید به صورت مستمر بهبود پیدا کنند.

۴- فناوری اطلاعات یک توانمند ساز حیاتی در اجرای BPM است.

توصیه های اجرایی: ۱- در راستای ایجاد ی
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 7062 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 63

حجم فایل:153 کیلوبایت

 قیمت: 6,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: